Archaeology, heritage, and social value: Public perspectives on European archaeology K Kajda, A Marx, H Wright, J Richards, A Marciniak, KS Rossenbach, ... European Journal of Archaeology 21 (1), 96-117, 2018 | 56 | 2018 |
CLIL in Primary Education: Possibilities and challenges for developing L2/FL skills, history understanding and cultural awareness E Griva, K Kasvikis Current trends and issues in education: an international dialogue, Cambridge …, 2014 | 48 | 2014 |
Promoting historical thinking in schools through low fidelity, low-cost, easily reproduceable, tangible and embodied interactions S Kalpakis, G Palaigeorgiou, K Kasvikis International Journal of Emerging Technologies in Learning (Online) 13 (12), 67, 2018 | 22 | 2018 |
Εκπαιδευτικά ταξίδια στο χρόνο. Εμπειρίες και ερμηνείες του παρελθόντος Ν Νικονάνου, Κ Κασβίκης Εκπαιδευτικά ταξίδια στο χρόνο. Εμπειρίες και ερμηνείες του παρελθόντος, 10-29, 2008 | 14 | 2008 |
Εκπαιδευτικά προγράμματα αρχαιολογίας στην Ελλάδα. Τα αποτελέσματα μιας έρευνας και μιας εναλλακτικής πειραματικής εφαρμογής. Κ Κασβίκης, Κ Νικονάνου, Ε Φουρλίγκα Τα αποτελέσματα μιας έρευνας και μιας εναλλακτικής πειραματικής εφαρμογής …, 2002 | 9 | 2002 |
Μουσειακή εκπαίδευση και αρχαιολογία: παραδείγματα απó τρεις ευρωπαϊκές χώρες Ε Φουρλίγκα, Κ Κασβίκης, Κ Νικονάνου, Ι Γαβριηλίδου Αρχαıολογíα & Τέχνες, 113-122, 2002 | 9 | 2002 |
National curricula and the politics of archaeology K Kasvikis, N Vella, L Doughty, J Borg, J Magro Conti Mediterranean Prehistoric Heritage: Training, education and management …, 2007 | 8 | 2007 |
Το μετέωρο βήμα της σχολικής Ιστορίας στα νέα εγχειρίδια για το Δημοτικό Σχολείο Α Ανδρέου, Κ Κασβίκης Στο Η διδακτική της Ιστορίας στην Ελλάδα και η έρευνα στα σχολικά εγχειρίδια …, 2008 | 7 | 2008 |
Developing educational programmes for prehistoric sites: the Greek case study—Paliambela, Kolindros K Kasvikis, N Nikonanou, K Kotsakis Mediterranean prehistoric heritage. McDonald Institute for Archaeological …, 2007 | 7 | 2007 |
Αρχαιολογικές αφηγήσεις και εκπαίδευση. Ανάλυση περιεχομένου και εικονογράφησης στα σχολικά εγχειρίδια του Δημοτικού Κ Κασβίκης Α.Π.Θ., 2004 | 7 | 2004 |
Antiquity revisited: Challenges and opportunities in the creation of the new Greek history curriculum K Kasvikis, G Kouseri History Education Research Journal 16 (2), 182-194, 2019 | 6 | 2019 |
Alternative ways into teaching archaeology: Design, implementation and evaluation N Nikonanou, K Kasvikis, E Fourliga Museology, International Scientific Electronic Journal 2, 51-62, 2004 | 6 | 2004 |
From Michelangelo to Picasso: implementing the CLIL approach in a foreign language project V Αnagnostou, E Griva, K Kasvikis New developments in foreign language learning, 150-168, 2016 | 5 | 2016 |
Prehistory in Greek primary education 1975–2012: Representations of a mythic and Hellenised past K Kasvikis Integrating Archaeology: Science, wish, reality. Frankfurt am Main: Römisch …, 2012 | 4 | 2012 |
A New'Old-Fashioned'Primary Education Textbook for Greece: Going Backwards After the Conflict AP Andreou, K Kasvikis History Education Research Journal 13 (1), 36-48, 2015 | 3 | 2015 |
Υλικός πολιτισμός και αρχαιολογικές αφηγήσεις στα σχολικά εγχειρίδια της Ιστορίας για το Δημοτικό Σχολείο Κ Κασβίκης Ανδρέου Α. (επιμ.), Η Διδακτική της Ιστορίας στην Ελλάδα και η Έρευνα στα …, 2008 | 3 | 2008 |
‘Release orpheus!’: understanding historical time in a mixed/augmented reality environment through embodied learning A Gogou, K Kasvikis Education 3-13, 1-20, 2022 | 1 | 2022 |
Textbooks, Teachers, Historians and Word of Mouth: Greek Students' Ideas on How Historical Accounts are Constructed K Kasvikis History Education Research Journal 13 (2), 35-42, 2016 | 1 | 2016 |
Who’s afraid of critical thinking in history?: the case of Greek Primary education’ K Kasvikis the 2nd International Conference–Education across Borders: Critical thinking …, 2015 | 1 | 2015 |
‘What a Wonderful Past’! Material Culture and Archaeological Representations in Greek Primary History Textbooks (1974–2020) K Kasvikis, I Eleftheriadou Public Archaeology 18 (2), 115-134, 2019 | | 2019 |