Interactive Videoconferencing for collaborative learning at a distance in the school of 21st century: A case study in elementary schools in Greece PS Anastasiades, G Filippousis, L Karvunis, S Siakas, A Tomazinakis, ... Computers & Education 54 (2), 321-339, 2010 | 177 | 2010 |
The definition of blended learning in higher education M Caner Blended learning environments for adults: Evaluations and frameworks, 19-34, 2012 | 124 | 2012 |
Collaborative learning activities at a distance via interactive videoconferencing in elementary schools: Parents’ attitudes PS Anastasiades, E Vitalaki, N Gertzakis Computers & Education 50 (4), 1527-1539, 2008 | 109 | 2008 |
Promoting internet safety in Greek primary schools: The teacher's role PS Anastasiades, E Vitalaki Journal of Educational Technology & Society 14 (2), 71-80, 2011 | 64 | 2011 |
Distance learning in elementary schools in Cyprus: the evaluation methodology and results PS Anastasiades Computers & Education 40 (1), 17-40, 2003 | 51 | 2003 |
Interactive videoconferencing and collaborative distance learning for K-12 students and teachers: Theory and practice PS Anastasiades EBSCO eBooks, 2009 | 41 | 2009 |
Η Σχολική Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση στην εποχή του Κορωνοϊού COVID-19: το παράδειγμα της Ελλάδας και η πρόκληση της μετάβασης στο «Ανοιχτό Σχολείο της Διερευνητικής Μάθησης, της … Π Αναστασιάδης Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως …, 2020 | 39 | 2020 |
Περιβάλλοντα μάθησης στο Διαδίκτυο και εκπαίδευση από απόσταση Π Αναστασιάδης Στο: Α. Λιοναράκης (Επιμ.), Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση–Στοιχεία …, 2006 | 34 | 2006 |
Η έρευνα για την ΕξΑΕ με τη χρήση των ΤΠΕ (e-learning) στο Ελληνικό Τυπικό Εκπαιδευτικό Σύστημα. Ανασκόπηση και προοπτικές για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια … Π Αναστασιάδης Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως …, 2014 | 33 | 2014 |
The educational process in the emerging information society: Conditions for the reversal of the linear model of education and the development of an open type hybrid learning … P Anastasiades, S Retalis EdMedia+ Innovate Learning, 43-48, 2001 | 32 | 2001 |
Οι προηγμένες τεχνολογίες διαδικτύου στην υπηρεσία της μάθησης Σ Ρετάλης, Ν Αβούρης, Π Αναστασιάδης Καστανιώτης, Αθήνα, 2005 | 31 | 2005 |
An instructional-learning model applying problem-based learning enabled by ICTs V Makrakis, N Kostoulas-Makrakis Research on e-Learning and ICT in Education: Technological, Pedagogical and …, 2017 | 29 | 2017 |
The Challenges of Web 2.0 for education in Greece: A review of the literature PS Anastasiades, K Kotsidis International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies …, 2013 | 29 | 2013 |
ICT and collaborative creativity in modern school towards knowledge society P Anastasiades Research on e-learning and ICT in education: Technological, pedagogical and …, 2017 | 26 | 2017 |
Blending interactive videoconferencing and asynchronous learning in adult education: Towards a constructivism pedagogical approach–a case study at the university of Crete (E … PS Anastasiades Handbook of distance learning for real-time and asynchronous information …, 2008 | 26 | 2008 |
Στον αιώνα της Πληροφορίας Π Αναστασιάδης Νέα Σύνορα–Α. Α Λιβάνη, Αθήνα, 2000 | 23 | 2000 |
Gamification and game mechanics-based e-learning: a moodle implementation and its effect on user engagement E Katsigiannakis, C Karagiannidis Research on e-Learning and ICT in Education: Technological, Pedagogical and …, 2017 | 22 | 2017 |
Academic development perspectives of blended learning R Donnelly, C McAvinia Blended learning environments for adults: Evaluations and frameworks, 1-18, 2012 | 22 | 2012 |
Νέες Τεχνολογίες και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση στην υπηρεσία της Δια Βίου Μάθησης: Προς μια νέα «Κοινωνική Συμφωνία» για την άρση των συνεπειών του Ψηφιακού Δυϊσμού» Π Αναστασιάδης Πρακτıκά 3ου Δıεθνούς Συνεδρíου Ανοıκτής & εξ Αποστάσεως Εκπαíδευσης …, 2005 | 22 | 2005 |
Social aspects and Web 2.0 challenges in blended learning T Guzzo, P Grifoni, F Ferri Blended learning environments for adults: Evaluations and frameworks, 35-49, 2012 | 20 | 2012 |