Follow
Penelope (Pinelopi) Atsikpasi
Penelope (Pinelopi) Atsikpasi
Verified email at aegean.gr
Title
Cited by
Cited by
Year
Tablets in education. Results from the initiative ETiE, for teaching plants to primary school students
E Fokides, P Atsikpasi
Education and Information Technologies 22 (5), 2545-2563, 2017
542017
Let players evaluate serious games. Design and validation of the Serious Games Evaluation Scale
E Fokides, P Atsikpasi, P Kaimara, I Deliyannis
International Computer Games Association Journal 41 (3), 116-137, 2019
502019
Factors influencing the subjective learning effectiveness of serious games
E Fokides, P Atsikpasi, P Kaimara, I Deliyannis
Journal of Information Technology Education: Research 18, 437-466, 2019
432019
A scoping review of the educational uses of 6DoF HMDs
P Atsikpasi, E Fokides
Virtual Reality 26 (1), 205-222, 2022
312022
Development of a model for explaining the learning outcomes when using 3D virtual environments in informal learning settings.
E Fokides, P Atsikpasi
Education and Information Technologies, 2018
212018
Tablets, plants, and primary school students: A study
E Fokides, P Atsikpasi, D Karageorgou
Technology Knowledge and Learning 2020, 2020
192020
Development of a scale for measuring the learning experience in serious games. Preliminary results.
E Fokides, P Kaimara, I Deliyannis, P Atsikpasi
Proceedings of the International Conference on Digital Culture & AudioVisual …, 2018
182018
Serious games effect analysis on player’s characteristics
P Kaimara, Ε Fokides, A Plerou, P Atsikpasi, I Deliyiannis
International Journal of Smart Education and Urban Society 11 (1), 75-91, 2020
172020
Evaluating 2D and 3D serious games: The significance of student-player characteristics
P Kaimara, E Fokides, A Oikonomou, P Atsikpasi, I Deliyannis
Dialogoi! Theory & Praxis in Education 5 (1), 36-56, 2019
122019
Redefining the framework for teaching programming to primary school students. Results from three pilot projects.
E Fokides, P Atsikpasi
British Journal of Education, Society & Behavioural Science 20 (3), 1-11, 2017
122017
Redefining the framework for teaching programming to primary school students. Results from three pilot projects
E Fokides, P Atsikpasi
Proceedings of the International Conference on Information, Communication …, 2017
122017
Lessons learned from a project examining the learning outcomes and experiences in 360o videos
E Fokides, P Atsikpasi, PA Arvaniti
Journal of Educational Studies and Multidisciplinary Approaches 1 (1), 47-66, 2021
82021
Factors Affecting Primary School Students' Learning Experiences When Using MUVEs: Development and Validation of a Scale
E Fokides, P Atsikpasi
Integrating Multi-User Virtual Environments in Modern Classrooms, 185-206, 2018
72018
Η εικονική πραγματικότητα στην εκπαίδευση. Αποτελέσματα από την πιλοτική διδασκαλία στοιχείων της εξερεύνησης του διαστήματος σε μαθητές Γυμνασίου.
Ε Φωκίδης, Π Ατσικπάση
Θεωρία και Έρευνα στις Επιστήμες της Αγωγής, 77-91, 2016
7*2016
Ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια. Μία κριτική θεώρηση των αποτελεσμάτων των ερευνητικών παρεμβάσεων της πρωτοβουλίας ETiE.
Ε Φωκίδης, Π Ατσικπάση, Π Καϊμάρα, Ι Δεληγιάννης
11ο Πανελλήνιο και Διεθνές Συνέδριο, "Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση", 2018
62018
Factors affecting game-based learning experience: The case of serious games
E Fokides, P Atsikpasi, P Kaimara, I Deliyannis
Smart pedagogy of game-based learning, 133-155, 2021
32021
Teaching Basic Astronomy Concepts to Pre-Service Teachers Using 3D Virtual Environments
E Fokides, A Mastrokoukou, P Atsikpasi
Handbook of Research on Technology-Centric Strategies for Higher Education …, 2017
22017
Προς ένα μοντέλο προσδιορισμού της Πλήρως Εμβυθισμένης Ψηφιακής Μαθησιακής Εμπειρίας
Π Ατσικπάση, Ε Φωκίδης
Παιδαγωγική Έρευνα στο Αιγαίο, Πρακτικά 6ης Ημερίδας Υποψήφιων Διδακτόρων …, 2022
2022
(Πλήρως Εμβυθισμένη) Εικονική Πραγματικότητα, μάθηση και εκπαίδευση
Ε Φωκίδης, Π Ατσικπάση
Εκδόσεις Ζυγός, 2022
2022
Ανασκόπηση πεδίου της εκπαιδευτικής χρήσης των γυαλιών εικονικής πραγματικότητας έξι βαθμών ελευθερίας
Π Ατσικπάση, Ε Φωκίδης
Πρακτικά 12ου Πανελλήνιου και Διεθνούς Συνεδρίου "Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση …, 2021
2021
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20